Heja Framtiden podcast #404: Fredrik Ekström
Som konsumenter är vi både förvirrade och förvirrande när det gäller hållbarhet och värderingar. Vissa av oss har stenhårda principer, medan andra rycker på axlarna – och beteendet varierar dessutom mellan olika situationer. Varumärkeskonsulten Fredrik Ekström har kartlagt olika hållbarhetsprofiler i rapporten The NXT Sustainable Consumer 2022. I den här avsnittet går vi igenom fynden från det arbetet, samt för en diskussion kring hållbarhetskommunikation i allmänhet och mode- och livsstilsvarumärken i synnerhet. När ska man våga kommunicera kring sina goda exempel? Vilket samhällsansvar är rimligt att förvänta sig? Och hur kan blockkedjelösningar bidra med spårbarhet, transparens och tillit?
Lyssna på Spotify, Anchor, Google, Apple
Programledare: Christian von Essen
Kolla även in Björn Owen Glads nya bok Ärligt Talat som handlar om just trovärdig och uppriktig kommunikation. Ute nu på Heja Framtiden Förlag.