Heja Framtiden podcast #407: Björn Owen Glad
Det är dags för ett moraliskt skifte inom reklam och marknadsföring. Branschprofilen Björn Owen Glad har i alla fall enträget hamrat in detta budskap under de senaste tio åren i föreläsningar, blogginlägg och debatter. Han menar att en ökad ärlighet i branschen även borgar för högre kvalitet och lägre reklamtrötthet i samhället. Nu har hans korta, kärnfulla texter samlats i en bok som heter Ärligt Talat – Godnattsagor för sömnlösa marknadsförare, och som finns ute på Heja Framtiden Förlag. I det här avsnittet pratar vi om boken, om hans bakgrund, och om vad som behöver göras framåt för att hålla marknadskommunikationen värdeskapande och relevant. I dag arbetar Björn som kreativ ledare på kommunikationsbyrån Chiffer, som också ordnar releasefest för boken.
Lyssna på Spotify, Anchor, Google, Apple
Programledare: Christian von Essen